مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی |  روانشناس تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی | روانشناس تحصیلی

جزوات ، سوالات ،کتاب ها و نکات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بالینی
مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی |  روانشناس تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی | روانشناس تحصیلی

جزوات ، سوالات ،کتاب ها و نکات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بالینی

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی سال ۹۳

روانشناسی عمومی

دانشگاه

روزانه

شبانه

پردیس

تعداد کل پذیرش

تهران

۸

۱۷ *

۸ *

۳۳

شهید بهشتی

۶

۶

تربیت مدرس

۸

۷

۸

۲۳

خوارزمی تهران

۸

۴

۸

۲۰

خوارزمی کرج

۸

۴

۰

۱۲

علامه طباطبایی-مرد

۵

۵

۰

۱۰

علامه طباطبایی-زن

۵

۵

۰

۱۰

 اصفهان

۹

۴

۰

۱۳

بین المللی امام خمینی قزوین

۱۰

۴

۰

۱۴

تبریز

۴

۲

۰

۶

خلیج فارس بوشهر

۸

۰

۰

۸

رازی کرمانشاه

۷

۴

۰

۱۱

زنجان

۱۲

۳

۰

۱۵

سمنان

۱۵

۵

۰

۲۰

سیستان بلوچستان

۱۴

۶

۰

۲۰

شهید باهنر کرمان

۵

۵

۰

۱۰

شهید مدنی تبریز

۱۷

۰

۰

۱۷

فردوسی مشهد

۷

۵

۰

۱۲

گیلان

۱۰

۱۴*

۰

۲۴

لرستان

۱۰

۰

۰

۱۰

محقق اردبیلی

۲۰

۰

۰

۲۰

ملایر

۱۲

۶

۰

۱۸

یزد

۱۶*

۶*

۰

۲۲

ارومیه

۰

۱۰

۰

۱۰

مجموع

۲۲۴

۱۱۶

۲۴

۳۶۴

ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ

با سلام به همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی  

در این صفحه از مکتب زندگی خلاصه برداری هایی که از کتاب های مرجع و منابع کنکور داشتم را گرد آوری کرده و به صورت فایل هایی در اختیار داوطلبان قرار داده بودم که بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت نمودم . خود من نیز یکی از عوامل اصلی موفقیتم را با وجود مرتبط نبودن رشته ام، همین خلاصه ها و مرورشان میدانم.  

بنابر این تصمیم گرفتم برای سال دوم این کار را ادامه دهم. سال اول من هم طی شد و آمار بازدید و همچنین فیدبک های داده شده توسط دانشجویان که می توانید آنها را در کامنتها ملاحظه کنید، نشان دهنده همه چیز بود. اکنون در سال دوم فعالیتم در این زمینه بیش از پیش بر آنم تا بتوانم هرچه بیشتر در جهت کمک به دانشجویان عزیز برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی فعالیت کنم.   

سوالاتی را که قبلاً پاسخ داده ایم رو می تونید اینجا ملاحظه کنید 


  

برای جلوگیری از تکرار موضوعات، ابتدا پست کنکوری های سال آینده و موضوعات را مطالعه بفرمایید.  

منابع هم در قسمت موضوعات نوشته شده.  

 

            نحوه مشاوره با ما چگونه است؟


            دانلود فایل راهنمای مشاوره با محمد جانبلاغی


            حجم فایل :   348 kb


نکات مهم درس روانشناسی مرضی

قسمت اول

1. انواع طبقه بندی اختلالات روانی:

الف: عناصر نظام ( مقوله، ریخت، بعد )

ب: ضابطه محتوایی ( نشانه شناسی، علت شناسی، پیش اگهی )

2. طبقه بندی مقوله ای: شامل دو اصل می باشد.
اصل اول: یک مقوله یا طبقه بر اساس تعدادی خصیصه توصیف می شود که وجود هر یک از خصیصه ها لازم و مجموعه آنها کافی است. بر اساس این اصل طبقات باید به خوبی توصیف و متمایز شوند.

اصل دوم: رابطه بین مقوله ها را در نظر دارد، بر این اساس زیر مقوله ها باید دارای کلیه خصیصه های مراحل بالاتر باشند و همه خصیصه های مقوله اصلی در زیر مقوله ها باز یافته شود.

3. طبقه بندی مقوله ای در بیماری شناسی روانپزشکی سنتی بیشترین کاربرد را دارد.

4. DSM-IV بر اساس طبقه بندی مقوله ایست.

5. طبقه بندی ابعادی بر مبنای کمیت و یا فراوانی است. ضابطه کمی = مدت زمان و فراوانی.

6. مزیت طبقه بندی ابعادی: در مواردی که مرزها به خوبی مشخص نیست مفید است.

7. ایراد طبقه بندی ابعادی: در حوزه های بالینی و پژوهشی کمتر مفید است.

8. طبقه بندی ریخت شناسی: تعلق به یک ریخت مستلزم داشتن چند ویژگی است، لازم نیست فرد تمام خصیصه ها را دارا باشد تا در یک طبقه جای گیرد.

9. برای تعیین تعلق یک فرد به یک ریخت از دو الگو می توان استفاده کرد: 1- الگوی شجره تصمیم  2- الگوی مقایسه نیمرخ ها.

10. *** ملاک تشخیص و طبقه بندی اختلالات روانی در طبقه بندی های رایج، نشانه ها و یا علائم هستند. نه سبب شناسی.***

11. ویژگی اختلالات سایکوتیک، اختلال در واقعیت سنجی است.

12. اختلالات سایکوسوماتیک: اختلالات روان تنی/ تظاهرات جسمی دارند (مثل اختلالات تنفسی، آلرژی و ...) که فرض می شود حداقل تا حدودی عوامل روانی در آن نقش دارند.  

 

به زودی جزوه کاملی از روانشناسی مرضی را  از مکتب زندگی به انتشار خواهیم گذاشت.

گرایش بالینی و عومی


رتبه در گرایش

نمره تراز

متون روانشناسی به زبان انگلیسی

علم النفس

امار و روش تحقیق

روانشناسی مرضی

روانشناسی رشد

روانشناسی بالینی

فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان

میانگین درصد با اعمال ضرایب

2

9858

68.89

73.33

83.33

70

64.91

56.67

84.44

68.22

8

9368

55.56

48.89

75

43.33

75.44

70

93.33

64.65

9

9316

56.67

60

81.67

61.67

70.18

65

57.78

64.29

13

9174

52.22

53.33

63.33

50

77.19

63.33

93.33

63.23

16

8875

66.67

57.78

61.67

41.67

87.72

58.33

64.44

62.58

20

8754

58.89

46.67

58.33

53.33

70.18

58.33

64.44

59.10

23

8722

61.11

42.22

73.33

48.33

57.89

68.33

44.44

58.30

39

8456

55.56

73.33

70

53.33

56.67

58.33

57.78

58.93

40

8435

51.11

55.56

60

48.33

60

61.67

64.44

56.99

70

8061

48.89

71.11

65

46.67

63.16

45

68.89

54.78

135

7689

27.78

64.44

60

51.67

47.37

50

77.78

50.48

139

7683

12.22

53.33

35

41.67

64.91

66.67

80

50.49

150

7588

47.78

55.56

70

56.67

52.63

45

86.67

55.11

154

7564

22.22

51.11

53.33

48.33

70.18

53.33

75.56

51.78

161

7523

35.56

40

61.67

55

43.86

45

82.22

48.97

193

7355

13.33

42.22

50

50

45.61

63.33

64.44

47.04

257

7078

28.89

44.44

43.33

53.33

49.12

41.67

60

44.62

262

7064

16.67

68.89

51.67

48.33

38

45

75.56

44.86

392

6729

6.67

57.78

35

43.33

59.65

65

42.22

45.77

396

6723

22.22

48.89

38.33

41.67

50.88

50

55.56

43.52

402

6698

12.22

77.78

61.67

36.67

38.60

55

37.78

43.10

582

6385

46.67

26.67

25

40

45.61

38.33

62.22

41.12

584

6380

-1.10

31.11

36.67

65

50.88

50

48.89

41.36

661

6244

25.56

48.89

40

33.33

42.11

46.67

26.67

38.13

731

6142

40

37.78

61.67

30

43.86

30

48.89

38.83

1324

4729

سفید

37.78

66.67

36.67

50.88

سفید

42.22

26.81

ادامه مطلب ...

انتقال دهنده های عصبی

نوروترنسمیتر ها :

آگونیست: ماده ای که به گیرنده انتقال دهنده خاصی متصل می شود و عمل انتقال دهنده را تقلید و تقویت می کند.

آنتا گونیست: ماده ای که به گیرنده انتقال دهنده عصبی وصل می شود و مانع عملکرد ان انتقال دهنده و سبب تضعیف ان می شود.

دوپامین + نوراپی نفرین + اپی نفرین = کته کولامین / منشا کته کولامین ها تیروزین است.

1- استیل کولین:

وابسته به نوع گیرنده، هم نوروترنسمیتر تحریکی و هم مهاری

در محل سیناپس عصب - عضله اسکلتی ازاد می شود.

از انتهای اعصاب پس عقده ای پاراسمپاتیک ازاد می شود.

کولینرژیک: عصبی که میانجی عصبی ان استیل کولین است.

کاهش ترشح استیل کولین، بویژه در هیپوکامپ و لوب پیشانی = الزایمر

گیرنده های استیل کولین = موسکارینی و نیکوتینی

ادامه مطلب ...

آنچه کنکوری های عزیز باید بدانند

با سلام به  دوستان خوب مکتب زندگی

                                                                   

توجه به نکات زیر مسیر موفقیت را برای شما عزیزان هموار می سازد.

1-       وقتی کار زیاد است و زمان کم٬ برنامه ریزی اهمیت دو چندان می یابد.

2-       امسال فرصتی برای آزمون و خطا ندارید. نباید مسیر را اشتباه بروید.

3-       شما برای دیگران درس نمی خوانید اگر واقعا از حاصل کار خودتان راضی هستید کافی است.

4-       از خودتان فرارنکنید و دفتر برنامه ریزی را کنار نگذارید. اگر تنبل هستید و اراده ی کافی برای درس خواندن ندارید ذره ذره و بتدریج خودتان را اصلاح کنید. پس از مدتی از خودتان راضی خواهید بود

5-       داوطلبی که 100% مطالب را با عمق 80% می خواند به مراتب کمترازداوطلبی نتیجه می گیرد که 80% مطالب را با عمق 100% می خواند پس برای کنکورعمیق ترومفهومی تر بخوانید

6-       بعضی ها می گویند روزی 15 تا 16 ساعت درس بخوانید اینها کسانی هستند که از برنامه ریزی واقعی آموزشی اطلاعی ندارند. من درطول سال ها کار با هزاران داوطلب کنکورهنوز داوطلبی را ندیدم که در یک دوره ی چند ماهه بطور متوسط بیش از 13 ساعت در روز مطالعه کند.

ادامه مطلب ...

معرفی مجموعه علوم تربیتی 2 (کد1118)

مجموعه علوم تربیتی 2 یکی از رشته های گروه علوم انسانی است، که کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی شان می توانند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد علوم تربیتی 2 شرکت نمایند.

 

1. روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 2. روانشناسی تربیتی 3. مشاوره و راهنمایی 4. مشاوره (مدرسه‌ای، شغلی، خانواده‌ای)

رشته مشاوره و راهنمایی

 یکی از رشته‌های گروه علوم انسانی است که جنبه‌ کاربردی دارد و دروس آن بیشتر در زمینه رشد ، ابعاد مختلف شخصیت آدمی و پیشگیری از مشکلات و اختلالات بخصوص مشکلات دانش‌آموزان و نوجوانان می‌باشد.

کارشناس مشاوره عمدتاً به یاری خود فرد، مشکل او را حل می‌کند. به عبارت دیگر به مراجعه کننده کمک می‌کند تا تفکر، احساسات، اندیشه و یا تصمیم‌گیری خود را تغییر داده تا در نهایت بتواند نوع رابطه خود را با دنیای اطرافش تغییر دهد. مشاوره در اصل یعنی پیشگیری و پیشگیری یعنی اینکه به افراد آموزش داده شود که چه کنند تا دچار بحران‌های روحی نگردند و راه پیشرفت و تکامل را راحت تر و سریع تر طی نمایند.

ادامه مطلب ...